”Lang, kort, kort…”

I disse dager kan vi følge våre rikskjendisers kamp på dansegulvet i riksmedia. Om dette har inspirert dansegruppa ”Kom og dans” i Berlevåg, skal være usagt…

Denne helgen var det i hvert fall samlet rundt 25 deltakere på musikkrommet på skolen, for å lære mer om dansens gleder. Dansegruppa har vært i drift noen år i Berlevåg og instruktørene Jan Arne og Vivian Jakobsen fra Lakselv, har vært innom ved flere anledninger.

Vanligvis er det swing som står på planen, men når vi var innom på lørdag, var det tango som var i fokus. Og der var oppskriften enkel, nemlig ”lang, kort, kort”

Og det så ut som de lokale danserne som var i en alderssammensetting fra 13 til over 60, raskt plukket opp poenget.

 

Det er viktig å holde tunga rett i munnen, når man skal læret tango. Men humøret var det ingenting å si på… 

Dansekvelder på skolen
Kontaktperson for ”Kom og dans” avdeling i Berlevåg, Inger Nicolaysen. Sier at de startet opp fredag med grunnleggende swing for nybegynnere og skulle før helgen var over, øke i vanskelighetsgrad. Lørdagskvelden var de samlet på hotellet i Berlevåg, for å praktisere det de hadde øvet på, i mer lystig lag. Nicolaysen kunne fortelle at de nå skulle starte opp igjen, de før så populære dansekveldene på skolen på søndagene.

Og ønsket alle som vil være med, hjertelig velkommen hver søndag kl. 20.00
    – Det gjelder alle. Både de som har gått/går på kurs, eller de som kun liker å danse, sier hun. Som kunne avslutte med at det vanligvis bruker å være veldig morsomt når de samles, noe vi kan skrive under på. I hvert fall virket det slikt når vi var innom.

{mgmediabot}images/stories/video/Tangokurs.mp4|true(En liten smakebit fra Tangokurset)|450|450{/mgmediabot} 

 

 


Oppdag mer fra Berlevaagnytt.Com

Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.