Til Gulgo- på fotene

{mosimage}Lørdag 22. August klokken 10.15 starten en forventningsfull og blid gjeng damer+ en hund fra helsesenteret ut på sin livs trimtur.( Irina Thanke, Marjukka Oinas, Merete Kristiansen, Siv- Hege Kristiansen, Beate Olsen og Elvis Oinas Pedersen)

Vi skulle nemlig gå fra Molvik til Gulgo i stien etter den gamle postløypa. Initiativtaker for dette var Irina Thanke og vi fire andre var ikke ( så veldig) vanskelig å overtale til å bli med.

Planen var egentlig at vi skulle overnatte i telt i Gulgo, men heldigvis har Marjukka hytta der, så vi valgte å campere i den natten over.

Se flere bilder nederst i artikkelen

{mosimage}For varmt… i august
Bjørn Pedersen hadde utstyrt oss med kart og GPS ( vi hadde IKKE behov for GPS`n) og nøye forklart oss løype trasse`en, så vi var godt forberedt før vi la ut på turen.
Det vi ikke var forberedt på var det gode været som kom helt plutselig i slutten av august!! I steikende sol og + 25 grader startet ferden opp bakkene i Molvik.

Det var en lettelse når vi kom på toppen og fikk litt frisk vind og mange gode (og lange pauser) Vi var alle glade for at ikke vi var postbud i "gamle dager" og måtte spasere den turen flere ganger i måneden.

Ellers gikk vi flere km på stein, stein og atter stein og Bjørn kunne i ettertid konstatere at vi nok hadde gått litt for langt ut….

{mosimage}Endelig fremme
Klokken 17.00 var det en sliten, men glad gjeng som kunne hive seg i solveggen på hytta. Ivrige hytte eiere hadde ventet på oss i Gulgo- og tom fulgt oss i kikkerten en stund (det er godt å vite at de passer på…Smile Etter litt uttøying og bytte av våte og sure sokker/ sko fikk vi oppsummert turen. Alle var enige om at turen hadde vært kjempe fin- og at kondisjonen nok var bedre enn antatt. Vi fleipet til og med om å melde oss på "71 grader Nord"

Utover kvelden ble det grilling og badstu- og tru det eller ei- klokken 01.00 var det stille og mørkt i hytten (vi var nok mer slitne enn vi trudde….)

Søndags morgen under frokosten snakket vi om å ta båt til Molvik, og hadde til og med ordnet Trond Nilsen som sjåfør og guide/ kjentmann. Da vi fant ut at båten måtte vaskes og sjøsettes ble vi enige om at det var lettere å gå tilbake…..men ikke hele veien…..

Vi avtalte med Bjørn Pedersen og Geir Kristiansen om at de skulle hente oss med 4- hjulinger sånn ca. ved Langvannet.

{mosimage}Så var det tilbake
Så da bar det løs igjen…..Bakkene opp Gulgo var ikke lettere å bestige enn bakkene i Molvik- og graderstokken viste fortsatt over 20 grader….Men vi kom oss opp- passerte Langvannet og var kommet ett godt stykke bortover Raggo sletta( etter sykkelveien) da vi ble plukket opp.

Turen på 4 hjulinger etter sykkelveier til stormyra var en artig, men litt skummel opplevelse. Det var opp og ned bakker- og en følelse av å kjøre berg og dal bane. Det ble noen blå romper og stive armer etter å klipe seg fast bakpå lasteplanet….Det var virkelig en ekstrem avslutning på turen vår…..

Neste år skal vi gjenta turen- og håper enda flere (spreke) damer hiver seg medInnocent God trim for både kropp og sjel( og ikke minst lattermuskleneSmile

Reisebrev fra 5 sprekinger på helsesenteretCool

Her er noen flere bilder fra turen vår over til Gulgo: