Ambulansene som Helse Finnmark har bedt om, er ankommet. En bil er på
plass i Alta, og fire biler har hatt teknisk utsjekk i Kirkenes for å
være operative i Finnmark.
De fem bilene blir plassert i Alta, Mehamn, Berlevåg, Lakselv og
Kirkenes. Kirkenes sykehus blir styrket med en gynekolog og en
anestesilege. Anestesilegen vil være tilgjengelig for bilambulansen. En
anestesisykepleier vil gå inn som ambulansepersonell, og
ambulansestasjonen i Hammerfest vil styrkes med ekstra personell.
Les hele pressemeldingen fra Helse Finnmark her !
Oppdag mer fra Berlevaagnytt.Com
Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.
