Hva skal du gjøre til høsten?

Det nærmer seg fristen for å søke på Videregående Skole. På LOSA i Berlevåg lurer de på om du kan være interessert å gå der…

Slik ønsker de å presentere seg overfor våre lesere:

IKKE SIKKER PÅ HVA DU SKAL GJØRE TIL HØSTEN?
HAR DU LYST TIL Å GÅ SKOLE, MEN IKKE FLYTTE HJEMMEFRA?

LOSA Berlevåg tilbyr videregående opplæring på inntil sju vg1-program. For skoleåret 2007/08 betyr det teknikk og industriell produksjon, elektro, helse og sosial, service og samferdsel, naturbruk, restaurant og matfag og studiespesialisering.

LOSA-modellen foregår ved at all opplæring foregår i utstrakt samarbeid med næringslivet, elevene er i store deler av skoleåret utplassert i bedrift. I Berlevåg flytter vi snart inn i nye lokaler på kompetansesenteret. LOSA-elvene er langt framme i bruk av det nyeste innen digitalverktøy; videokonferanser og personlig PC er noe av dette. Dette utstyret brukes innen teoriundervisningen som de får av faglærerne som holder til på Nordkapp Maritime fagskole og videregående skole. Lokalt har LOSA en studieveileder på skolen, samt veiledere i bedriftene.

LOSA er først og fremst beregnet på elever som nettopp har gått ut av grunnskolen, slik at de skal slippe å flytte hjemmefra, men det er åpent for alle som ønsker å søke. Antall plasser per studieretning begrenses av antall praksisplasser i Berlevåg.

For nærmere informasjon, kontakt avdelingsleder LOSA, Heidi Tveide (tlf. 78 47 60 27) eller rådgiver ved Nordkapp maritime fagskole og videregående skole, Edna Toften (tlf. 78 47 60 19).

Søknadsfrist er som ved andre videregående skoler, 1.mars.

LOSA i Berlevåg er et veldig godt alternativ for de som ikke ønsker å reise bort på skole. Noe denne gjengen nok kan bevitne.  

 


Oppdag mer fra Berlevaagnytt.Com

Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.