Kommuner i øst kan gå glipp av store inntekter som følge av ny ordning: – Det blir ekstremt krevende

Helga Pedersen og hennes ordførerkollegaer i Øst-Finnmark er svært bekymret over å kunne miste utbytteinntekter fra Varanger Kraft AS. Dette som følge av den nye skattepakken i regjeringen forslag til statsbudsjett for 2023.

De frykter at kommuner som allerede er i en prekær økonomisk situasjon, nå kan risikere å tape ytterligere inntekter.

Kilde: Øst-finnmark, Øst-Finnmarkrådet | Kommuner i øst kan gå glipp av store inntekter som følge av ny ordning: – Det blir ekstremt krevende


Oppdag mer fra Berlevaagnytt.Com

Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.