NB! Oppdatert 20:45
Kommunen har registrert tre nye koronasmittede personer i dag, fredag 18. juni. Totalt har vi dermed registrert 15 smittede personer i Berlevåg kommune, og vi har ca. 300 personer i karantene. Dette tallet vil trolig gå ned de nærmeste dagene da det nå er rundt ti dager siden smitten trolig kom til kommunen vår.
Den gode nyheten er at alle smittetilfeller de siste dagene kan spores til de samme to «klyngene», og vi mener derfor at vi har rimelig god kontroll over situasjonen.
Kommunens koronatelefon (412 68 333) er åpen også i helga, men med begrenset virketid fra 10:00 til 12:00 lørdag og søndag. Det vil i samme tidsrom være mulig å teste seg.
Om du skulle få symptomer utenom koronatelefonens åpningstid – ring legevaktas tlf. 116 117. For alvorlige akuttsykdommer bør man som vanlig straks ringe 113.
Berlevåg er stille disse dagene. Utestedene er stengt og sosiale aktiviteter bør unngås. Til gjengjeld viser naturen seg fra sin beste side: fuglene – ikke bare krykkjene – synger i kor, og blomstene fyller nær sagt hele fargeskalaen. Hva er vel da bedre enn å tilbringe helga på hytta eller i det minste ta seg en tur ut?
Vi i kommunen ønsker alle våre innbyggere og gjester en riktig god helg.
Oppdag mer fra Berlevaagnytt.Com
Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.
