Ordningen med frivillige som stiller opp på kort varsel for å gi blod lokalt har allerede reddet liv i Finnmark. Nå avvikler Helse Nord prosjektet, til tross for at de selv erkjenner at tilgangen er avgjørende.
Helse Nord avvikler ordningen med vandrende blodbanker i Alta, Vadsø og Berlevåg fra 1. august 2026.
Kilde: Legger ned livreddende blodbankprosjekt: – Uforsvarlig – NRK Troms og Finnmark
Oppdag mer fra Berlevaagnytt.Com
Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.

«Raser mot kutt»
https://www.ifinnmark.no/raser-mot-varslet-kutt-vi-ma-bygge-opp-ikke-ned/s/5-81-2450390
Man trenger ikke å være studert medisiner eller militærstrateg for å begripe at dette er HELT FEIL! Men Helse Nord gjør jo stort sett alle feil de er i stand til å gjøre.
Når starter vi med lokale/regionale protester eller sivil ulydighet?
Og det skulle jo komme en umiddelbar skarp protest fra rådhusene i Berlevåg, Alta og Vadsø også!