Legger ned livreddende blodbankprosjekt: – Uforsvarlig

Ordningen med frivillige som stiller opp på kort varsel for å gi blod lokalt har allerede reddet liv i Finnmark. Nå avvikler Helse Nord prosjektet, til tross for at de selv erkjenner at tilgangen er avgjørende.

Helse Nord avvikler ordningen med vandrende blodbanker i Alta, Vadsø og Berlevåg fra 1. august 2026. 

Kilde: Legger ned livreddende blodbankprosjekt: – Uforsvarlig – NRK Troms og Finnmark


Oppdag mer fra Berlevaagnytt.Com

Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.

2 comments for “Legger ned livreddende blodbankprosjekt: – Uforsvarlig

  1. Man trenger ikke å være studert medisiner eller militærstrateg for å begripe at dette er HELT FEIL! Men Helse Nord gjør jo stort sett alle feil de er i stand til å gjøre.
    Når starter vi med lokale/regionale protester eller sivil ulydighet?
    Og det skulle jo komme en umiddelbar skarp protest fra rådhusene i Berlevåg, Alta og Vadsø også!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Finn ut mer om hvordan kommentardataene dine behandles.