-Fortsatt ingen påvist smitte. 2 personer tatt prøver av og isolert i hjemmet (altså strengere enn hva hjemmekarantene innebærer).
-Det jobbes fortløpende med kartlegging av reisende og pålegg av hjemmekarantene og hjemmeisolasjon.
-Det jobbes med vedtak rundt turistnæringen for å unngå nasjonalt og internasjonalt tilreisende
-Det jobbes med å skape bedre oversikt over arbeidstakere i Berlevåg som har planer om reise.
-Det samarbeides med butikker om smitteverntiltak. Sprit dere før dere går inn i butikken!
Jeg ber dere alle om å overholde hjemmekarantenen deres. Hjemmekarantene betyr at man kan gå ut av huset, feks ta en tur med hunden eller måke snø, men man skal ikke dra på eller motta besøk, oppsøke butikker eller andre folkemengder – hvis ikke er karantenen meningsløs. Om dette ikke overholdes kan tvangstiltak innsettes med hjemmel i smittevernloven, men det håper jeg og tror ikke blir nødvendig.
Vi står han av, men det krever dugnadsånd fra oss alle!
Jakob
Oppdag mer fra Berlevaagnytt.Com
Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.
