Berlevåg kommune har på sine nettsider følgende om skolen basseng
Til leietakere av bassenget ved Berlevåg skole
– I samråd med Kommunelege I, er det besluttet å stenge bassenget ved Berlevåg skole fra mandag 19. januar 2009 og inntil videre. Dette pga. driftmessige årsaker som igjen kan gi helsemessige skader.