Tilsynsmyndighet slår ned på avgift 

Kystverket har for første gang pålagt en kommune å stanse innkreving av anløpsavgift fra fartøyer. Dette skjer etter at det er avdekket feil hos den kommunale havnen i Berlevåg, og etter tilsyn som Kystverket har iverksatt som følge av Hurtigrutens gjennomgang av regnskapene til flere havner. Direktør for næringspolitikk i NHO, Ingebjørg Harto, sier i en kommentar at tilsynssakene viser at det er nødvendig med statlig tilsyn i de kommunale havnene.

Kilde: Tilsynsmyndighet slår ned på avgift – NRK Finnmark – Lokale nyheter, TV og radio


Oppdag mer fra Berlevaagnytt.Com

Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.