Da har Berlevåg unnagjort sin fjerde vaksinasjonsuke. Helsesykepleier Helena og konst. Avd.leder Tine har totalt satt 33 doser fordelt på beboere ved sykehjem, hjemmeboende og helsepersonell. Så langt har ingen nytilkomne eller alvorlige bivirkninger blitt registrert.
U.t har fått andre og siste dose med Pfizers vaksine og kan så langt ikke kjenne noen bivirkninger.
Både for uke 5 og 6 forventer vi økt leveranse av Pfizer-vaksinene.I praksis vil mellom 18-21 personer kunne motta denne vaksinen i hver av disse ukene.
Vi forventer ingen leveranse av Moderna-vaksinen til Berlevåg med det første.
I dag fikk vaksinen fra Astrazeneca betinget godkjenning av legemiddelmyndighetene i EU. Berlevåg forventer fortsatt en leveranse av denne ila februar, men leveransen blir altså langt mindre enn forespeilet. Eksakt antall doser er ikke avklart. Vi planlegger likevel vaksinering med både Astrazeneca- og Pfizer-vaksiner på samfunnshuset i uke 7 og samtlige som tilhører de aktuelle prioriteringsgruppene vil motta innkalling per telefon.
Anbefaler fortsatt legemiddelverkets sider for informasjon om vaksinene. Kort fortalt anbefales den vaksinen som er tilgjengelig.
Ha en salig, sindig og selektiv helg,
Jakob
https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner
Oppdag mer fra Berlevaagnytt.Com
Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.
