Filmen «Heftig og begeistret» med Berlevåg Mannsangforening spilte inn
nesten 30 millioner kroner i norske på kinosaler. Men sangerne fikk kun
500.000 kroner selv.
– Noen stusset. Vi så bare tykke mapper med penger etter de mange
konsertene. Nei, vi stilte kanskje med litt «lua i hånda»-mentalitet. Vi
snakket allerede den gang om vi ville være tjent med å ha en
forretningsadvokat. Vi påstår ikke at noen har lurt oss, men vi har
spekulert mye på hvor pengene ble av. For penger må det ha blitt, sier
dirigent Odd Frantzen (64) til Nordlys.
Les mere på NRK Troms og Finnmark
Oppdag mer fra Berlevaagnytt.Com
Abonner for å få de siste innleggene sendt til din e-post.
